Rozais AL-Anamy

Saya membaca ruangan Sastera Budaya 9 Mei 2010 artikel Diskusi karya antara wilayah. Di situ turut dipaparkan gambar seorang penulis wanita yang karya beliau turut diperkatakan dalam diskusi tersebut.

Wajahnya menarik perhatian saya kerana saya pernah melihat wajah seiras wajahnya semasa saya menuntut di UIA hhmmm berapa tahun yang lepas yek?.. saya kira jap... tahun ni 2010, saya grads 1996.. jadi paling-paling pun 14 tahun yang lepas.

Saya cuba google nama beliau dan terjumpa blog ini; http://rozaisalanamy.blogspot.com/. Berdasarkan maklumat di blog tersebut beliau berasal dari kelantan. Sewaktu di UIA dulu memang saya mengenali ramai pelajar Kelantan dan kelompok pelajar kelantan kerap merupakan di antara kelompok terbesar di IPT (berdasarkan pengalaman saya dan bukannya pendapat yang telah disokong dengan kajian terperinci).

Sekiranya betullah penulis ini memang sebenarnya orang tersebut, dia tetap takkan mengenali saya sebab orang tu memang bukan dalam kelompok kenalan saya. Cuma kenalan kepada kenalan kepada kenalan bla... bla.. bla...

Janganlah kata saya nak menempel orang terkenal pulak ye.... Tapi di sini saya nak berkongsi yang blognya memang menarik menurut pandangan saya dan dicadangkan untuk dimasukkan dalam senarai blog untuk dilawati.

Comments

  1. Assalam Ummufatihah,
    Salam ziarah dan selamat berkenalan.

    ReplyDelete
  2. Alaikumsalam Rozais,

    Terima kasih atas ziarahnya dan selamat berkenalan. :)...

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Koleksi Buku Motivasi HM Tuah Iskandar (Terpakai)

Sajak Dr Lim Swee Tin