Alahai Mawi

Kesian Mawi...

Bila ditanya apakah perasaan beliau di"boo" semasa menghadiri ABPBH yang baru lalu, katanya entahlah , teruk sangat ke dia sehingga di"boo" seperti tu. Ada ka dia benda tak elok ke, skandal ke...

Saya bersetuju dengan kat2 Mawi tu. Saya bersetuju bukanlan semata2 kerana saya dan keluarga (mak, abang, adik, ipar, bla.. bla.. bla..) meminati beliau. Saya bersetuju kerana setakat pemerhatian saya memang dia tidak perlu di"boo" semata2 kerana tidak memenangi anugerah penyanyi lelaki popular pada majlis tersebut.

Saya mengaku tidak begitu bersetuju dengan pilihan Mawi sebelum ini (walaupun saya bukan emak Mawi) sebagai pasangan hidupnya, tetapi apabila Mawi telah mengahwini orang tersebut saya( dan keluarga saya) sebagai peminat menghormati keputusan tersebut.

Apa2 pun, Mawi mengambil jalan terbaik dan terpuji untuk berkahwin dan bukan seperti setengah- setengah orang yang ke hulu ke hilir berkepit, bila ditanya mula la mengaku hubungan intim tetapi tak de pulak nak berkahwin. Kononnya dalam proses mengenal hati budi.


Anyway... :) (kang panjang lak citernya).... Bagi saya Mawi berhak membuat pilihan yang baginya terbaik untuknya sebagai seorang manusia yang telah dewasa. Kita yang mengaku sebagai peminatnya harus menyokongnya selagi dia tak buat benda yang tak elok. Jangan hanya kerana kita pernah mengundi (sms) semasa di AF dan membeli album beliau, kita rasa kita berhak untuk menentukan arah hidupnya.

hhmm.. betul ke dia tak buat benda tak elok?.. let me see..

1. Kahwin-----> okay apa

2. Dia suruh isteri dia pakai tudung---> Tak salah benda tu rasanya

3. Dia bawa isteri dia ke hulu ke hilir----> Salah ke tu?... Saya rasa ok jer... saya suka ikut husband saya jalan2.

4. Dia berkepit dengan isteri.----> Awww.. Romantiknya..

5. Lantik isteri dia jadi pengurus peribadi----> bagus dari segi ekonomi... Wang tak mengalir keluar ke tempat lain... and boleh buat hubungan sulit dengan pengurus tu, org takleh tangkap and gossip...

6. bla.. bla.. bla...


Rasanya cukup le setakat ni citer saya pasal Mawi... kalau nak diikut memang tak habis nyer....


Salam...


Comments

Popular posts from this blog

Koleksi Buku Motivasi HM Tuah Iskandar (Terpakai)

Sajak Dr Lim Swee Tin