Thursday, May 20, 2010

Asiah ke klinik

Baru balik dari klinik. Doktor kata Asiah ada sikit2 kena lelah. Jadi, doktor bagi Asiah pasang nebulizer.




Dia tanya ada ubat apa kat rumah. Saya ada beli ubat buang kahak dari farmasi. Nak sebut nama tak reti, saya sebut je warna hitam.



Doktor kata "Eeehhh.. Jangan bagi budak ubat tu. Klinik saya memang tak bagi ubat tu kat budak". Saya ikut jer sebab dia pakar dalam bidang nih. Dalam Al-Qur'an pun kata yang kita kena ikut nasihat yang pakar... betul ke saya cakap ni?.. Nanti saya cuba cari ayat tu..

Doktor bagi sebotol ubat batuk, sebotol ubat buang kahak dan sebotol ubat selsema...Semua
RM25.00

Balik dari klinik singgah kejap kat pasaraya kat sebelah klinik. Sebenarnya klinik tu yang menumpang bangunan pasaraya tu. Asiah terpaksa masuk dalam troli sebab dah besar tapi masih tak nak cuba jalan sendiri.

2 comments:

  1. oo tedahnya tek bah....kali tdo berekon kali m.yah..kinek tok sidak tok kurang dh selsema demam (tp masih la juak tetap ada) tp sik mcm dolok.Umah nektok sik da ekon.tdo pun makey kipas jak.

    ReplyDelete
  2. kali juak... tapi asiah sik tahan mun x berekon.. nemiak kinek tuk..

    ReplyDelete