Wednesday, May 26, 2010

Rakaman Perjalanan

Kadang2 saya bertanya sendiri, apakah konsep atau tema yang ingin saya terapkan melalui blog saya.

Adakah blog saya berkonsepkan keibubapaan? Ada sikit..
Adakah blog saya berkonsepkan masakan?.. ada seciput
Adakah blog saya mengenai permainan?.. ada jugak
Adakah blog saya bertemakan motivasi?.. sikit..
Penulisan?.. adala..

Nampaknya blog saya memang tidak mempunyai tema yang jelas. Orang kata kalau dah ambik banyak sangat, yang tu nak , yang ni pun nak, nanti semua tak dapat...

Mungkin blog saya pun macam tu kot... Semua nak buat, jadi satu pun tak dapat.

Lepas tu saya fikir balik, kalau blog huru-hara macam ni, ada ke orang nak datang dan baca?.. Ada ke bahan yang menarik dan berbaloi untuk dilawati?..

Dah penat2 fikir, saya rasa saya dah faham... Kenapa agaknya blog saya jadi macam ni...

Ternyata blog saya merupakan fikiran saya yang diterjemahkan ke dalam bentuk penulisan. Blog ini adalah bagaimana saya melihat dunia dan apa yang berlaku di sekeliling saya.

Saya bercerita mengenai keluarga saya, saya bercerita mengenai buku yang saya baca, program tv yang saya tonton, tajuk akhbar yang saya pandang seimbas dan macam2 lagi.

Mungkin ia bukanlah sesuatu yang dikategori sebagai isu yang menarik tetapi yang pastinya suatu hari nanti saya akan menjenguk kembali entri2 ini dan tersenyum mengenangkan perjalanan hidup yang telah saya lalui dan rakam di laman ini.


Salam.. (diiringi dengan irama yang berentak sayu.. ) :)

Layan....



7 comments:

  1. knock2!! i'm coming...hehee..

    ok pa blog kitak tok..omputeh gik datang jenguk molah rujukan main game.teruskan..jgn berenti menaip n berblog...;-)

    ReplyDelete
  2. lagik satu, selalu2 molah blogwalking.follow org..then padah lah "u follow me k".hehehe...Biasa cm ya laa..mun nk dapat pembaca rami..sik hal..kita yg mulakan silaturrahim pun dpt pahala..N selalu komen entri member yg ada.Kmk pun kdg ter miss juak nk komen..n malas molah blogwalking.Follower pun jd skit jak laa...hehehe..ikut mood :D

    ReplyDelete
  3. segan nak nyuruh orang datang mai, blog haru-biru......
    ada masa ada juak m yah blogwalking.. mun blog nak besh, m yah follow.. mun nya nak follow balit ok juak,, mun x sik, sik kisah juak.
    thanks sebab rajin njenguk.. :)

    ReplyDelete
  4. kamek agik haru biru kelabu..langsung sik ilmiah..merepek merapu last2 prasan dirikpun..hahaha..sik hal m.yah..slow2..ktk baruk2 nak aktif balit..kelak2 ok la ;-)

    ReplyDelete
  5. no problem mai.. kita prasan ngan blog dik pun sik pa.. :).. ya kita pun gambaran kehidupan.. :) yang ingin kita kongsi dgn org mun daknya sudi nak mengikutinya.. sapa mauk baca, layan... :).. mun sik mok, kita layan kita pun.. :)

    ReplyDelete
  6. salam,

    saya lebih suka blog yang pelbagai genre/rojak hihi..tidak bosan.

    ReplyDelete
  7. Betullah Sakinah.. Mencetuskan idea baru untuk akak.. Rojak memang sedap.. nanti akak nak cakap pasal rojak lah.. :)

    ReplyDelete