Zon Bahaya

Surau di pejabat saya terletak di tingkat bawah. Oleh itu saya harus melalui kawasan tangga setiap kali saya hendak menunaikan Solat Asar.

Dan setiap kali itu jugalah saya harus melepasi kawasan Zon Bahaya.

Zon Bahaya itu merupakan suatu kawasan tertutup yang selalunya dipenuhi asap. Pada masa yang sama ia juga sesak dengan "pengunjung" yang ingin mencari tempat yang sesuai untuk melepaskan "keinginan" mereka.

Tapi hari ini saya bersyukur kerana kawasan itu bebas buat sementara waktu kerana ramai yang masih bercuti rehat selepas menjayakan pesta sukan jabatan pada hujung minggu lepas.

Saya harap suatu hari nanti kawasan itu akan menjadi zon bebas yang berbentuk kekal.

Tiada yang mustahil...

Salam.

Comments

Popular posts from this blog

Koleksi Buku Motivasi HM Tuah Iskandar (Terpakai)

Sajak Dr Lim Swee Tin