Monday, June 7, 2010

Alamak

Ni yang tak best nih... Kenapa lah saya tak boleh terima segmen tajaan kat IKIM.FM nih...

Saya memang setuju yang IKIM.FM ni bermanfaat. Banyak maklumat berfaedah yang kita boleh dapat dari sini. Tapi bila dah sampai ke segmen tajaan ni, saya memang tak boleh tahan. Rasa macam dibrainwash lah pulak.

Kenapa saya cakap macam tu... Dah lah saya pasang radio tu tiap2 hari. Setiap kali saya dengar segmen untuk satu produk ni, saya rasa bukan siaran ulangan. Tapi apa yang tetamu jemputan tu cakap sama jer macam siri yang lepas... Sejibik sejibun.. tak ke rasa dibrainwash tu.

Hari ni pulak siaran tajaan produk air..... Saya tak tahulah, tak boleh dengar pulak suara tetamu tu. Dah lah semacam je nada dia dari awal sampai akhir, dah tu kejap2 dia berdehem yang macam tekak kering tu.. kejap2 berdehem lagi... alamak... tegang pulak urat kepala saya...

Baru saya teringat kenapa sebelum ni saya berhenti dengar IKIM.FM. Saya tak boleh tahan dengar segmen petang2 pukul 5. Sebelum ni segmen tajaan diorang lepas pukul 5. Dahlah jalan sesak, dengar lah pulak suara semacam berulang2 promosi produk diorang... lagi le sesak kepala saya.

Tapi overallnya, saya memang menggalakkan semua untuk mendengar IKIM.FM ni kerana memang banyak ilmu yang boleh dikutip kat sini. Sambil buat kerja kita sendiri, pun masih boleh dapat ilmu.. Janji pasang telinga...

Okaylah.. rancangan tajaan tu dah tamat. Tensyen saya pun dah surut. Layan balik segmen dia yang lain ....

Salam..

No comments:

Post a Comment