Beg tangan dan saya

Sebentar tadi semasa menyimpan sesuatu di dalam beg tangan (yang gedabak) saya terpandang sekeping lampin pakai buang bayi yang masih belum digunakan. Pastinya ia disumbatkan semalam semasa saya dan keluarga keluar "bersantai" di gerai kuih.

Seperti wanita yang normal saya memiliki dua tiga buah beg tangan pelbagai saiz, bentuk dan warna. Ada yang berwarna hitam, bersaiz kecil cukup2 memuatkan alatan asas ( telefon bimbit, beg duit dan mungkin sebuah buku nota kecil dan sebatang pen). Saya gunakan apabila menghadiri majlis yang hanya dihadiri saya dan suami sahaja.

Ada sebuah beg berwarna krim nescafe bersaiz sedang yang muat untuk alatan asas serta sebuah buku bacaan, sebuah botol susu besar dan sekeping lampin pakai buang.

Saya juga ada sebuah beg tangan berwarna merah jambu yang sengaja dibeli sebagai beg komputer riba kecil (netbook). Tapi selepas beberapa ketika saya tidak lagi menggunakan beg tersebut untuk menyimpan netbook saya.

Sebaliknya saya gunakannya untuk berulang-alik ke pejabat kerana ia boleh memuatkan lebih dari sebuah buku malahan saya pernah memasukkan juga senaskah majalah. Hari ini muatan beg tangan saya di samping alatan asas ialah 2 buah buku, senaskah majalah dan sebuah fail kertas. Dan juga sekeping lampin pakai buang.

Oppss.. ada lagi... Satu set pengecaj bateri telefon bimbit...

Dan yang pastinya, apa pun saiz beg tangan saya, ia tidak pernah cukup besar untuk barang keperluan saya...

Comments

Popular posts from this blog

Koleksi Buku Motivasi HM Tuah Iskandar (Terpakai)

Sajak Dr Lim Swee Tin