Nak bukak bakeri?

Sebentar tadi saya terbaca e-mel dari adik saya. Semalam saya buat posting mengenai kek lapis yang saya buat kat Facebook. Ipar saya aka blogger Mys menimbulkan idea untuk memulakan perniagaan bakeri. Adik saya balas balik menyokong idea tu.

hhmmm.. bukak bakeri.... macam best jer, kan... Apa salahnya...

Tapi... Bukan kerja senang tu... Banyak modal yang diperlukan... Belum sebut pasal kemahiran lagi... Teknologi lagi.... hehehe.. kalau nak fikir pelbagai sebab kita tak boleh teruskan cadangan tu , memang tak cukup satu entri ni...

Tapi saya fikir balik... Pada masa yang sama, ia bukan suatu yang mustahil...

Tak pa.. tak pa.. Saya akan masukkan dalam senarai impian saya.. Sementara tu, saya akan cuba tingkatkan kemahiran supaya impian ini akan jadi kenyataan...

Salam....

Comments

  1. mun bukak bakeri sejibik satu kedai..memang besar kos.Tapi mun makey order , bakery dr umah..boleh jimat kos.Mcm di sitok rata2 sidaknya makey kedak ya jak.ctok kedey bakery kurang,tp kedey supplies bahan2 bakery..memang senang jumpa.

    ReplyDelete
  2. ya alternatif yang bagus... Maknanya faktor yang lebih kritikal ialah kemahiran... So, kenak asah bakat lagik tuk... Sampei tester sik rasmi (Ana) mudah okay... :)

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Koleksi Buku Motivasi HM Tuah Iskandar (Terpakai)

Sajak Dr Lim Swee Tin