Wednesday, October 27, 2010

Sapa ni?

Salam pagi Rabu..


Saya masih terperanjat... Tadi semasa balik dari temujanji klinik Asiah, saya disapa oleh seorang anak muda di depan lif.

Saya tengok muka dia kut2 lah kenal... Budak ni sengih2 jer siap tunjuk nama kat tag kemeja dia... Konfiden je dia kenal saya... Saya pun tengok macam pernah tengok....

Sekali tu dia sebut nama mak dia... Memang terperanjat... Rupa2nya dia tu anak sepupu saya... Kira anak saudara la.... Bukan sepupu jauh pun... Berkongsi nenek yang sama dan mak saudara saya (nenek budak ni) tiap2 minggu datang rumah tolong mak saya jaga nenek saya (moyang dia).

Subhanallah.. Masya'Allah... Patut le saya rasa familiar.. Dulu2 saya memang ziarah rumah dia kat kampung setiap kali raya.. Tapi waktu tu dia masih kecik sangat.. comot pulak tu.... Dah budak2 memang lah comot ye dak...

TAdi saya tengok dia dah besar.. Sangat tinggi pulak dari saya yang memang dah sedia "comel" ni. Pakai pulak baju kemeja pejabat.... Mana lah otak saya dapat letakkan imej lama dia kat tempat yang jauh asing dari tempat yang selalu saya tengok dia dulu...

Nampak gayanya selalu le saya bertembung nanti sebab dia cakap tempat kerja dia kat bawah opis saya jer....

Pengalaman ni menjentik saya betapa telah jauh perjalanan saya di dunia ini dan bila2 akan berakhir untuk disambung di alam yang lain yang lebih jauh perjalanannya...

Salam...

3 comments:

  1. Assalamualaikum...

    sapa m.yah? samalah kita...bila balit time raya riya..time jalan raya..terkejut2 jak nanggar generasi nak dolok2 dh besar2 dah...

    ReplyDelete
  2. Alaikumsalam..

    Anak Bang Ndi, cucuk Mak Yah... Isshh.. nampak gayanya banyak lah anak2 buahku sik dikelala tuk.. Boleh tahan byk juak dik beradik dak ya...

    ReplyDelete
  3. owhh...padu hal..kotan lamak sik nanggar oo..kejut2 dah lain upa..

    ReplyDelete