Bermusafir

Assalamualaikum wa rahmatullah...

Terkini:

Pagi tadi dikejutkan dengan telefon dari emak. Datuk saudara meninggal dunia malam tadi.. Innalillahi wa inna ilaihi rajiun.... Sebelum kerja menjenguk bersama suami, dan adik dan suaminya.


Semasa:

Seketika saya tidak mengemaskini blog. Tapi saya tetap menjenguk kemaskini rakan2 sebagai pembaca senyap. Saya menyepi untuk muhasabah diri... :)..

Dan kembali memblog untuk berkongsi cerita paling terkini.


Semalam, awal pagi bos dah cari... Kebetulan saya datang lambat... Hehe.. Saspen pergi jumpa bos.. Bersih la saya diberus lepas nih... :)

Masuk je bilik bos, tengok muka dia okay jer... Rupa2nya dia nak suruh saya gantikan dia menghadiri bengkel kat Melaka.... Jeng.. jeng.. jeng... (mula nampak mentol menyala..)

Saya terus call suami...

Sebenarnya kami memang merancang nak ambil cuti serentak minggu depan sempena cuti sekolah. Niat kami nak melapangkan masa bersama anak2 di rumah atau keluar berjalan2. Memang tak de rancangan nak melancong jauh...

Bila saya cakap kat suami, dan berkebetulan sebelum ni memang kami pernah intai2 tiket firefly konon2 nak menjenguk abang sulung dan keluarga kat KL (tapi nampaknya firefly kuch- kl je murah.. kl - kuch parah.. :), suami saya terus log in air asia.

Semak2 tarikh pergi balik dan kos penerbangan untuk sekeluarga, nampaknya sesuai dan dalam bajet...

Guess what?...

Kami sekeluarga akan bermusafir....

Sepatutnya memang seronok dapat jalan- jalan... Tapi, dengan seorang kanak2 di bawah 2 tahun, kena rancang betul2 supaya musafir kami dipermudahkan Allah....

Musafir ni kira memang musafir betul sebab kami ambil penerbangan kuching JB. Dari JB ke Melaka pulak Insya'Allah naik bas. Dan dari Melaka ke Kl lepas tamat kursus pun naik bas.

Lepas ziarah abang dan keluarga di KL, balik pun ikut JB. Di samping nak jimat kos, ambil peluang pulak nak ziarah kawan karib saya kat uni dulu yang duduk kat JB.

Sekarang ni sedang buat senarai semak barang2 yang nak dibawa. Kalau boleh, seminima mungkin untuk memudahkan perjalanan.

Semoga dipermudahkan Allah.. Amin...

Comments

  1. Salam..

    Al-Fatihah untuk datuk kitak..

    Wah best eyh dapat holiday ngan family... Kamek tok dah x sabar mok balit kuching.. jumpa anak2..

    ReplyDelete
  2. Salam Fatihah:

    Insya'Allah doakannya ditempatkan bersama golongan yang dikasihi Allah.. AMin...

    Memang best nak holiday ngan family.. Tapi, mok ready awal2 minda mun nak berjalan ngan baby... :)Kepak lebih... :)

    Anak2 pun mesti excited nak jumpa mama & papa daknya... All the best, ya... :)

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Koleksi Buku Motivasi HM Tuah Iskandar (Terpakai)

Sajak Dr Lim Swee Tin