Tuesday, July 20, 2010

RM19.60

Berkaitan dengan entri sebelum ini mengenai kenaikan harga barang.

Baru sebentar saya berbelanja RM19.60 di pasaraya kat tingkat bawah. Mari kita tengok apakah yang boleh saya beli dengan jumlah tersebut dan pada suatu masa nanti kita boleh rujuk dan banding maklumat ini.

++++++++++++++++++++++++++++++++++++
  • Kraft Jacob High Fibre Pek Nilai 445 g RM6.80 (nak makan dengan sambal goreng, simpan kat ofis)
  • Anlene Concentrate Chocolate 4-pack set RM5.90 (pengaruh iklan)
  • Coated Green Peas Tong Garden 150g RM2.90 (my favourite)
  • 2 botol Air Mineral Borneo RM4.00 (Maryam suruh beli, untuk simpan kat ofis)
RM19.60
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

3 comments:

  1. Salam,

    wahh..bagus idea ni..

    o ya..kedai cina yg bagi syarat beli gula hari tu dah bersusun banyak dah gula dia..memang tunggu harga naik kot..bukan sekadar khabar angin. betul2 naik.

    ReplyDelete
  2. Salam Sakinah...
    Kalau berita angin pasal harga barang naik, memang tak pernah masuk angin keluar asap.. Mesti berita yang ada isi punya...
    Tapi kuasa sebenarnya di tangan pengguna (kalau kita sebagai pengguna sedar dan bijak menggunakan kuasa tu)...
    Kalau diaorang eksen sgt, kita boikot beli gula (dan boikot beli kat kedai dia sekali.. :)

    ReplyDelete
  3. Begitulah sebaiknya kak..sebenarnya pengguna lebih berkuasa drpd penjual..kami pun tak lalu lagi nak beli kat situ. Bagus klu semua pengguna bekerjasama baru penjual yang 'main kotor' tu rasa..

    ReplyDelete