Macam- macam Ado

Assalamualaikum wb..

Akhir- akhir ini saya banyak buat aktiviti "bloghopping". Membaca mana- mana entri yang menarik. Seperti juga aktiviti merayau- rayau di alam nyata, sekiranya tidak dikawal arah, aktiviti merayau- rayau di alam maya juga boleh menyebabkan kita "tersesat".

Kali ini dalam saya "melompat" dari satu blog ke satu blog, saya terjumpa rangkaian blog mengenai kehidupan rumahtangga. Seperti yang kita maklum, selalunya rangkaian blog mempunyai persamaan dari sudut temanya; hobi, cara hidup, Kerjaya  dan aktiviti sosial, sekadar menyebut beberapa contoh.

  1. Hobi: Kraf, Fotografi, Menulis, memasak
  2. Cara Hidup:  agama, bangsa,
  3. Kerjaya: Jualan langsung, perniagaan atas talian, 
  4. AKtiviti sosial: Pertubuhan kebajikan, Kegiatan sukarela, ibu tunggal
Bila saya terjumpa rangkaian blog yang membincangkan permasalahan rumahtangga dari pelbagai sudut, banyak sangat pengajaran yang saya perolehi. Tapi, memang banyaklah juga kisah- kisah tragis dan dramatik  yang selalunya kita hanya  tonton di TV atau dari novel.

Sehingga sampai satu tahap, saya rasa tak payah dah beli novel atau tengok drama. Layari je blog;

"MACAM- MACAM ADO"

Nota Penulis: Ini adalah entri berjadual.

Comments

Popular posts from this blog

Koleksi Buku Motivasi HM Tuah Iskandar (Terpakai)

Sajak Dr Lim Swee Tin