Saturday, October 1, 2011

Sabar ya...



Assalamualaikum wb...


Tak lama selepas raya lalu suami mula menghadiri kelas secara separuh masa. Kelas diadakan hanya pada hujung minggu dua kali sebulan. Tak macam saya dulu, kelas setiap hujung minggu selama 2 tahun. Sekurang2nya kami masih ada hujung minggu bersama 2 kali sebulan. Tak lah bosan sangat.

Walaupun kelas pada hujung minggu sahaja, tapi tutorial dibuat sekali seminggu.

Sebenarnya saya nak cerita apa ni?. Saya pun tak tahu nak tulis apa, tapi yang pastinya, kalau suami ada kelas hujung minggu atau tutorial malam, kami anak- beranak memang bosan sangat. Rumah rasa sunyi semacam aje.

Bila saya rasa sunyi macam ni, teringat pulak masa kami duduk berasingan semasa saya kembali belajar hari tu. Bila ingat balik, saya rasa bersalah pulak nak komplen merungut lebih2. Hampir 4 tahun suami duduk sorang2 sebab saya terpaksa balik menetap di bandar yang berdekatan dengan kampus. Dah lah kedua2 tempat kami tinggal tu jauh amat di antara satu sama lain. 12 jam memandu atau naik bas. Kalau nak cepat, naik kapalterbang. Tapi memang tak tercapai dek poket kami kalau nak balik selalu.

Jadi, sekarang duduk diam2 ya. Kalau rasa bosan, ingat dalam hati, suami kamu lagi teruk dari ni berkorban demi cita2 kamu yang nak menyambung pengajian hari tu. :)

Setakat ini dulu...

Catatan semasa: Anak2 dah bergelimpangan kat ruang tamu bila suam suami balik dari perbincangan tugasan sebentar  tadi...


No comments:

Post a Comment