Blogwalking

Saya cuba nak lawat laman web beberapa pelawat blog. Bukan saya tak pernah lawat blog2 pelawat2 blog saya sebelum ini. Malahan kebanyakan dari pelawat biasa saya merupakan pemilik blog yang saya ikuti.

Tapi laman2 web yang saya lawat kali ni lain sikit. Saya pasti mereka ni sekadar nak tingkatkan lalu- lintas laman web mereka dengan meninggalkan jejak seberapa banyak yang mungkin di laman maya, dengan harapan link mereka akan dilawat kembali.

Tujuan lawatan saya adalah untuk mengetahui selalunya golongan warganegara maya kategori ni, macam mana agaknya laman mereka. Saya ingat nak lawat semua link jenis ni yang terpapar kat chatbox saya, tapi selepas laman ketiga saya dah tak larat dah. Saya rasa tak berbaloi pulak nak luangkan masa saya kat situ sebab tak de "pulangan" langsung.

Tapi supaya usaha mereka tak sia2, saya letaklah jugak link laman2 yang sempat saya lawat sebelum saya "letih" sebentar tadi.

  1. Pandoracharm- bracelet
  2. Purchase structured settlement
  3. Students loan consolidation Rates
  4. Car Free insurance Online Quote

Berdasarkan lawatan ringkas saya, 3 dari 4 link tu ditaja oleh kumpulan yang sama manakala yang satu lagi hanya membuat 15 entri sejak bermula pada 2009. Dan entri terakhir pada bulan April 2010 tetapi tetap aktif untuk menambahkan trafik dengan melawat blog saya dua tiga hari lepas.

Salam Ramadhan...

Comments

  1. salam m.yah...kira mcm iklan kot...kdg2 mun d tanggar macam spam pun ada juak...

    ReplyDelete
  2. Salam Mai:

    Yalah... macam2 fenomena di dunia tuk.. Macam sik cukup karenah di dunia nyata nak dihengon, tambah gik karenah di dunia maya.. :)

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Koleksi Buku Motivasi HM Tuah Iskandar (Terpakai)

Sajak Dr Lim Swee Tin