Asiah- Hari yang ke-30





Semalam Asiah puteri saya genap berusia 30
 hari. Alhamdulillah dia menjalani hari-hari awalnya dengan lancar. Cuma kulitnya masih sedikit kuning. Insya'Allah pada hari Khamis nanti dia akan menjalani
 ujian darah semoga kuningnya akan berkurangan di bawah 10. 

Setakat ini saya masih lagi berehat-rehat di rumah mengisi masa terluang dengan membaca di selang-selang meladeni kehendak Asiah.


Laporan projek akhir kuliah telah dihantar ke pihak Uni tetapi tarikh pembentangan masih lagi berubah-ubah. Tarikh paling terkini adalah 16 April setelah mengalami perub
ahan dua kali. Selesainya pembentangan menandakan pengajian saya telah selesai sepenuhnya selepas berhempas pulas selama lebih dua tahun (semenjak januari 2007). Tamatnya pembentangan juga bererti saya telah benar-benar merdeka setelah dua tahun cuti hujung minggu saya dikorbankan. 

Sekali-sekali saya juga mengasah minda kreatif saya dengan mencuba untuk menghasilkan sajak (entahl
ah sama ada is boleh dipanggil sajak... :). 


Semalam dalam perjalanan balik dari klinik membawa anak kedua saya yang demam, saya singgah di kedai kek. Sabtu lepas adalah hari ulangtahun pembantu rumah yang dipanggil sebagai "kakak" oleh anak-anak tetapi tiada apa2 yang istimewa diadakan memandangkan kekangan keadaan sekarang. Tapi

 Alhamdulillah, dengan membeli kek tersebut sekurang-kurangnya Kakak akan rasa dihargai sumbangannya terhadap keluarga kami selama ini walaupun telah terlewat dua hari. Selamat Hari Jadi, Kakak.


Comments

Popular posts from this blog

Koleksi Buku Motivasi HM Tuah Iskandar (Terpakai)

Sajak Dr Lim Swee Tin