Kesian Mama...

Salam Syaaban 1432H. Menghitung hari menyambut kedatangan Ramadhan Kareem...

Dah dua hari suami bertugas di luar stesen. Sepanjang 11 tahun perkahwinan, ini kali pertama hanya saya dan anak2 tinggal di rumah. Waktu mula- mula kawin, saya dan suami duduk dengan keluarga saya. Bila kami duduk sendiri, waktu tu Fatihah dah lahir, kami dah ada pembantu rumah.

Mula2 saya ingat nak bermalam kat rumah mak, tapi bila mengenangkan projek baju raya satu pun belum mula lagi, saya kuatkan hati duduk sendiri dengan anak2. Malam tadi merupakan malam pertama saya seorang diri jaga anak- anak. Maryam pun perasa benda ni, sampai dia cakap;

"Kesian Mama. "

Saya tanya kenapa?

Dia jawab dengan penuh simpati;

"Sebab terpaksa jaga anak2 seorang diri."


(Saya tak dapat menahan senyum dah.. :))

Setiap hari adalah lembaran baru kepada kehidupan yang bakal menjadikan kita semakin dewasa.

Alhamdulillah.


Ramadhan Mubarak, Ramadhan Kareem...

Comments

Popular posts from this blog

Koleksi Buku Motivasi HM Tuah Iskandar (Terpakai)

tahniah anak