Ringkas dan Manis


Assalamualaikum wb...


Ringkas dan manis.

Short and Sweet.

Saya suka baca entri blog yang ringkas dan manis.

Tapi saya sendiri sukar nak buat entri yang berbentuk macam tu. Kalau saya cuba nak buat, saya rasa macam tak cukup untuk menyampaikan maksud yang tersirat di hati saya.

Sebaliknya, saya akan cuba nak membuat penjelasan yang panjang berjela- jela.

Sebenarnya di situ tersemat mesej yang penting.

Mereka yang menguasai perbendaharaan kata yang luas berupaya untuk menyampaikan makna melalui susunan kata yang paling ringkas.

Dan, saya akhiri entri saya di sini... :)


Bilah Kata


Bilah kata
libasnya tajam
mencantas jiwa

pedih mencengkam
mentari pun terluka
sehingga ke senja.

WallahuA'lam.

Comments

Popular posts from this blog

Koleksi Buku Motivasi HM Tuah Iskandar (Terpakai)

tahniah anak