Alasan seterusnya...

Salam 5 Safar... Semalam hari lahir saya dan suami mengikut bulan Islam... Baru pagi tadi saya perasan... (Selingan sebentar)...

Minggu lepas saya dah rancang nak buat seluar sekolah Fatihah...

Tetapi.....

Tiba2 petang Khamis, salah seorang adik saya call suruh datang rumah sebab dia ada nak mintak pandangan sikit.. Hehe.. macam bagus jer...

Sebenarnya, kalau adik saya yang sorang ni, saya ni kira infoline dia ... Sampaikan kalau nak tahu lokasi bangunan2 perniagaan kat Kuching ni, dia akan call saya... atau dia sms je... Macam le saya ni tau semua benda...Tapi, macam betul pulak, mostly yang dia tanya tu, memang saya tahu jawapan dia...

Eh eh.. lain pulak ceritanya... Sebenarnya bukan saya nak cerita pasal jawatan separuh masa saya sebagai helpdesk officer tu... Tapi, cerita yang timbul semasa saya nak balik dari rumah adik saya tu...

Adik saya tanya hujung minggu tu, saya dan keluarga ada plan tak?... Memang kami tak de buat plan apa2 sebab nak stay kat rumah dah selesaikan mana2 urusan yang belum selesai.

Ingat kan apa hal... Rupa2nya dia nak ajak kami sekeluarga stay kat hotel... Huwa... Tawaran yang amat menarik dan sukar untuk ditolak walaupun seluar sekolah Fatihah belum siap.

Apa hal pulak adik saya ni ajak stay kat hotel?...

Dia ni ada jadi ahli kad pelancongan dan dan tempah dua bilik; satu lagi untuk pembantunya. Tup2 pembantu dia tak leh join... So, anak2 dia sure tak nak duduk diorang jer... Dan yang bertuah ditawarkan untuk menghuni bilik tu ialah saya dan keluarga.

Sebenarnya ni bukan kali pertama kami bercuti bersama2... Semasa cuti Krismas tahun lepas, kami sama2 menempah bilik di hotel baru di Kuching bersama keluarga masing2. (Yang ni bayar sendiri ya.. :) Jadi, kira tak le banyak sangat tanya bila dia offer kami... Kang orang kata banyak songeh pulak.. hehe..

So, itulah ceritanya... Saya cuma sempat potong seluar pada pagi Sabtu tu sebelum bertolak ke hotel dan belum sempat jahitkan lagi...

Dan, as at today....

Seluar sekolah Fatihah masih lagi dalam status keratan kain yang belum dijahit.... Kita tengok ya.... Berapa lama masa yang akan saya ambil untuk menyiapkan jahitan yang amat mudah itu.....

Dan anda akan tahu betapa seriusnya penyakit "suka menangguhkan kerja" (tak reti eja yang pros tu.. )yang sedang saya alami...

Comments

Popular posts from this blog

Koleksi Buku Motivasi HM Tuah Iskandar (Terpakai)

Sajak Dr Lim Swee Tin