Fasa Seterusnya...

Kalau nak berminat nak sambung belajar lagi, cuba- cuba le carik tempat.....

Ehh... Betul ke yang saya dengar ni?.. Kang silap dengar lak.... Baik tanya balik..

"Betul ke yang abang cakap nih?..."

Ye lah... Kalau tak nak, tak payah la...

Eh,... Eh,.. Nak... Nak...

Rezeki jangan ditolak, musuh pulak jangan dicari.... :)

Jadi, minggu lepas saya mula buat siasatan... Tanya la mana2 yang berkenaan mengenai biasiswa dan tempat belajar.

Hasilnya, Insya'Allah ada peluang nak dapat biasiswa sebab jarak saya belajar dulu dah melangkau dua tahun.


Cuma pasal kursus dia lari sikit. Memang dari dulu lagi saya dah rancang, kalau nak belajar balik saya nak ambik yang berdasarkan kerja kursus. Konon2nya, kalau kena hadir kelas, tak le hanyut sangat. Almaklum, saya ni memang amat2 mengenali diri sendiri. Memang mudah "lupa daratan".

Bila saya menghubungi pihak kampus, Koordinator kursus tu kata belum pasti bila nak buat yang ada kerja kursus sebab tak cukup pelajar. Tapi kalau saya nak, saya boleh buat yang berdasarkan penyelidikan.

Alamak... Kena bincang balik ni.. Ini bukan perancangan asal saya. Kang tak pasal2 lak saya kena bayar balik duit biasiswa kalau tak habis belajar.

Tapi, bila bincang balik dengan suami, dia sokong saya untuk teruskan walaupun perlu buat penyelidikan.

Diringkaskan cerita, Insya'Allah dalam jangka masa terdekat saya akan hubungi balik Dr tu untuk mengesahkan yang saya akan meneruskan rancangan saya supaya dia boleh sediakan penyelia untuk membantu saya buat kertas cadangan topik penyelidikan.

Doakan saya dipermudahkan dalam semua urusan yang berkaitan, AMin....

Salam....

Comments

Popular posts from this blog

Koleksi Buku Motivasi HM Tuah Iskandar (Terpakai)

Sajak Dr Lim Swee Tin